Ingyenes oktató anyagok zenészeknek

Magyar Producer Workshop

Tanácsok egy booking ügynöktől, hogy hogyan legyen több fellépésed

2018. április 29. - magyarproducerworkshop

Mai vendégem Németh Bálint a Clicque Agency-ből, aki előadók booking-olásával, fellépés szervezésével foglalkozik, valamint artist menedzsmenttel, vloggerekkel, és közszereplőkkel is. Személyes tapasztalatairól kérdeztem, és arról, hogy mondjon pár tippet a feltörekvő vagy akár már futó produkcióknak, hogy hogyan kaphatnak több meghívást különböző szórakozóhelyekre, rendezvényekre.

screen_shot_2018-04-29_at_12_33_05.png

Mi a tapasztalatod a hazai booking piaccal kapcsolatban? Mennyire tudnak elhelyezkedni egy-két év zenélés után a DJ-k, producerek?

Nincs erre séma, nem tudom azt mondani, hogy x év, vagy x fellépés után tuti befutó valaki. Elképesztően gyorsan változik a piac. Nem feltétlenül idő kérdése, hanem, hogy mennyire tudja az adott előadó meglovagolni a zenei trendeket, illetve mennyire van meg személyiségében az a bizonyos „wow faktor”. Elengedhetetlen egy határozott megjelenés, stílus.

Mennyire van rálátásod az underground színtérre?

Ott általában várakozó pozíció van, lassú víz partot mos elven várnak a DJ-k, hogy befusson az adott stílus, sőt a helyzet sokszor régiónként is eltérő lehet. Ami megy Győrött vagy Sopronban, az Budapesten nem biztos, hogy működik.

Milyen arányban vannak nálad a művészek?

Inkább az edm-es és mainstream vonal van jelen, de persze néhány underground előadónk is van.

Mennyire szükséges itthon a booking menedzsment, hogy érvényesülni tudjon egy előadó, illetve mennyire tudják önerőből megcsinálni?

Mindkettő lehetséges, van szükség rám, de nélküle is meg lehet csinálni. Ott van például Pixa, akivel a Bulibárós időszak után dolgoztunk együtt. Nem volt affinitása hozzá, hogy hívogassa a klubtulajdonosokat, de aztán beletanult, kiépítette a kapcsolatokat. Elengedhetetlen a jópofizás, haverkodás, ami nem megy mindenkinek. Nekik jól jön a booking menedzser. Ha valaki kizárólag önerőből akar boldogulni, akkor nincs más lehetőség, csak a kapcsolatépítés és kilincselés.

A karrier elején, amikor felfutóban van egy előadó, inkább sales-es szerepet látsz el, aztán pedig egyfajta apafigura és személyi asszisztens leszel, szervezed a logisztikát stb. Mi a helyzet a kettő között?

Olyankor szoktuk csomagban, párosan adni az előadókat, egy első vonalas DJ mellé kiajánlunk egy feltörekvő előadót, egy autóba berakjuk őket, egy picivel kell többet fizetni, és kész. Sok klubban a tulajdonosok és promoterek is ott vannak, meghallgatják az újakat. Ezt kell sokat csinálni. Ami még megy, az a csere, ha vannak kapcsolatok városok között, akkor érdemes cserélni.

Mi a helyzet a hosszadalmas és lassú folyamattal, ami a partyszervezés?

Volt olyan nálam is, amikor azt mondta a szórakozóhely hogy nem vesz fellépőt, de odaadja a szervezés jogát, hogy csináljam meg én a bulit. Ez azt jelenti, hogy övéké a pult, vagy a jegyek bizonyos százaléka, vagy bérleti díjat kell fizetni. Ez egy létező dolog, de nem egy emberes meló, sok energia és erőforrás kell hozzá.

Akkor több lehetőség is van.

Abszolút. Sokan azt hiszik, hogy még mindig kell a sláger, kell a klip. Egy vidéki klubban viszont nem nézik az ilyesmit.

Sokkal fontosabb ilyenkor, hogy az adott rezidens mit játszik.

Igen, pont beszélgettem egy rezidenssel, hogy nekik is megvan a maguk közönsége.

Mennyire tud egy rezidens kimozdulni a helyéről?

Megint a csere, amit mondani tudok, ami működik.

Tényleges produkció, saját zene nélkül gondolom csak egy bizonyos szintig juthat el a dolog?

Igen, és az imidzs nagyon fontos, kezelni kell a tömeget, hozzájuk szólni, úgy kell kinézni, úgy kell felöltözni, naprakész social media kell. Arculat és kitartás kell hozzá.

Mennyire tekintik a klubtulajdonosok a social media-t kiajánlónak?

Azt nézik mennyire aktívak, mennyire építik a márkájukat. Egy jó rendezvényhez mindkét félnek sokat kell beletenni.

Akkor ezt most nagyon kritikus kérdés.

Igen, mert mindenki ezt nézi. Mindenképp legyen fent zenei munkásság.

Mennyire figyelik azt, hogy mennyi ember követi, mennyit mozdít meg valaki?

Számít, de inkább azt mondom, hogy szívesebben dolgozik egy cég olyanokkal, akik kevesebb embert mozgatnak meg, de azok valóban fanok, vagy olyan szakmaiság van mögötte, ami tetszik nekik. Az elérés és a reakció fontos.

Vannak itthon szerinted sztárok?

A klasszikus ikonikus DJ-k már nincsenek meg, nincs bálványozás. Ez inkább átment a közszereplők, youtuber-ek irányába.

Hogyan látod a DJ-kultúra és a klubélet jövőjét Magyarországon?

Ahány ember, annyi szemlélet, mindenki a saját szemüvegén keresztül látja a helyzetet. Szerintem mindig lesz igény rá, az a kérdés, hogyan modernizálódik. A technós, minimálos vonal most megy, és olyan szervezők kellenek, akik marketinggel tudják eladni a rendezvényt.

Szerinted a fesztivál kultúra meddig lesz még ilyen töretlenül sikeres?

Kezd a magyar piac is telítődni, rengeteg kis, lokális fesztivál van. A klubélet és a fesztiválok megférnek egymás mellett. Nem baj, ha ez a kultúra erősödik, és jobb irányba erősödik.

Végezetül mik a terveid erre az évre?

A booking-os részt viszem tovább, szeretnék feltörekvő DJ-kel foglalkozni, illetve az influencer-es vonalra is szeretnék ráfeküdni. A DJ-s világ és a rendezvényszervezés szerelem, viszont sok tapasztalatot gyűjtöttem, amit szívesen átadnék.

Erről a témáról Bálinttal a legújabb könyvemben is sokat beszélgetünk amit itt tudsz megrendelni:
http://www.bankutdani.hu/konyv

23905385_1993577397520587_8005889068704503255_n.jpg

Rólam többet meg a http://www.bankutidani.hu oldalon olvashatsz többet!

cover.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarproducerworkshop.blog.hu/api/trackback/id/tr2713879050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása