Ingyenes oktató anyagok zenészeknek

Magyar Producer Workshop

Hogyan csináljunk vlogot zenészként

2018. március 02. - magyarproducerworkshop

Miből áll, honnan jön a vlogolás? Miért érdemes vlogot készíteni? Mi is az a vlog? Az alábbiakban megkísérlem röviden összefoglalni a műfajjal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

ttt.png

A vlogolás története a valóságshow-khoz kapcsolható leginkább, ez a valóságshow-jelleg adja a lényegét. 2005-ben indult az első videó blog (ami a YouTube indulásával köthető össze). Elődje a blog volt, ami gyakorlatilag olyan, mint egy napló. Ezt azonban nem csak magadnak írod, hanem másokra is hatsz vele. Az első vlogok még nagyon egyszerűek és valóságosak voltak, ami gyenge hang-és képminőséggel társult. 2007-2008 táján megjelent a YouTube partnership, aminek következtében egyre nagyobb hangsúly került az első generációs vloggerekre, kiemelt helyet kaptak a YT platformján. Így születtek az első igazi YouTuber-ek, akik lehettek egyének, párok, sőt, akár családok is.

Miért nézik a vlogokat? Kíváncsiságból, elsősorban. Kiszakít egy kicsit a valóságból, őszinte, reális, szórakoztató. Mindezen jellegéből adódóan hamar népszerű lett a műfaj és, ahogy nőtt az igény, egyre több és több tartalomgyártó jelent meg a piacon.

A nagy vízválasztó Casey Neistat megjelenése volt, 2010-ben. Ő egy új fejezetet nyitott, technikailag megreformálta, és új szintre emelte a műfajt. Szép lassan itthon is egyre több igényes vlogger lett, akik felismerték, hogy már nem csak a tartalomgyártásról van szó, hanem komoly technikai feltételeknek kell megfelelni.

Nézzük, zenészként miért lehet mindez érdekes? Minden fórumon hangoztatom, hogy önmagában a zene már kevés, az embereknek többre van szükségük, a színfalak mögé akarnak látni. A zene csak egy termék, őket viszont a személyiség érdekli. A vlog pedig egy jó alkalom a reklámozásra (még ha csak közvetett módon is), ugyanis egy érdekes tartalmon keresztül megmutathatod, mit csinálsz, ki vagy te, aminek következtében – ha jól csinálod - sokan bizalmat szavazhatnak neked. Menők az én-márkák, amik mögött van egy arc, akiben bízhatnak. A közönség és a szakma felé is bizonyíthatod, mennyire profi vagy. Sok olyan dolgot megmutathatsz általa, amire régen nem volt lehetőség. Két alapfeltétele van. Meg kell tanulni beszélni, és kameraképesnek kell lenni. Ha hibázol az is maradjon benne, mert az is a részed, ez is a dolog szépsége, nem jó ha nagyon sterilek a videók. A jó vlog esetén a néző úgy érzi, mintha elkísérné a barátját egy napjára, személyes kapcsolat érzetét kelti. Fontos a valóságérzet, ettől működnek jól. Rengeteg mindent be tudunk mutatni gyorsan és célszerűen.

Fontos eldönteni, hogy mennyi időnk van minderre. Havi, heti, napi tartalmat akarunk gyártani? Tartsd szem előtt, hogy a napi vlogolás nagyon kiégeti az embert, bele lehet fásulni. Ne feledjük, hogy ez munka, vlogolás közben nem lehet megélni, kiélvezni a pillanatot. Amikor vlogolunk, alap, hogy a személyiségünket akarjuk megmutatni, ezért fontos, hogy minél jobban meg tudd magad mutatni, mert a szimpátia építi a bizalmat. Légy hiteles, olyannak mutasd magad, amilyen vagy. Ennek érdekében csak olyan témáról beszélj, ami valóban érdekel, érint. A téma, ha nem is feltétlenül közvetlenül, de kapcsolódjon a zenénkhez, válassz olyan témákat, amikről tudod, hogy a közönségedet érdeklik. Csinálhatsz cover-eket, beszélhetsz a kedvenc dalaidról, csinálhatsz koncert bulikat, klasszikus daily vlogot, travel vlogot, technikai geek vlogot, tutorial-okat, bemutathatod a zene készülésének folyamatát, csinálhatsz interjúkat a kollégákkal, haverokkal. Rengeteg olyasmit bevonhatsz, amire nem is gondolnál, viszont nagyon izgalmas.

Lássuk a technikai követelményeket. Egy point & shoot kamera bőven elég, valamint egy széles látószögű objektív is szükséges. A képnél ezerszer fontosabb viszont a hang! A hangminőség nagyon-nagyon fontos! Mindenképp olyan eszközöket válassz, amiket magaddal tudsz vinni bárhová. Rengeteg vlogger napszemüvegben vlogol. Miért? Bántja a szemét a fény? Ennyire menő? Nem. Nagyon fontos a szemkontaktus, hogy olyan legyen mintha a néző és a vlogger szemtől szemben ülne. Ők azonban a valóságban folyamatosan a kijelzőt nézik, hogy fókuszban van-e a kamera, benne van-e amit mutatni akarnak, emiatt elromlana a kontaktus. Ezért a napszemüveg.

Egy jelenlegi felmérés szerint a YouTube feliratkozók 44 %-a követ rendszeresen minimum 2 vlog csatornát! Ha tehát valaki közösségépítésben gondolkodik ez mindenképpen egy nagyon jó lehetőség!

 

Erről a témáról a legújabb könyvemben is írtam bővebben, itt tudjátok megrendelni! Rendelés: 

http://www.bankutidani.hu

23905385_1993577397520587_8005889068704503255_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarproducerworkshop.blog.hu/api/trackback/id/tr3413710508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása