A SaberZ nevű magyar formáció tagjai 2013 végén ismerkedtek meg, először az interneten majd személyesen is, maga a közös projekt pedig 2014-ben alakult. A fiatal duó tagjai, Mindcontrol, azaz Makrai Benedek, valamint Corvo, azaz Maczeovics Kristóf néven is ismert elődadók, egyénileg is többezres rajongó tábort tudhatnak magukénak. Az ő példájukon keresztül - egy korábban készített interjú alapján - szeretném bemutatni, hogy milyen ma a feltörekvő előadók helyzete, és milyen buktatókkal kell szembenézniük a nemzetközi piacon.
A SaberZ Magyarország egyik legjobban fejlődő hazai feltörekvő duója, annak ellenére, hogy az általuk képviselt big room stílus napjainkban nem éppen trendi. Ők azonban szilárdan kitartottak mellette, és ez a kitartás mostanában látszik meghozni gyümölcsét, amit kiválóan példáz a friss Revealed Recordings-os megjelenés, illetve, hogy nemrégiben az Armada Mainstage-nél is megjelent munkájuk (időközben aláírták már a második zenéjüket is Mainstaghez szerk.). Top 100-as nevekkel dolgoznak együtt, világsztárok pörgették a zenéiket, mint W&W, Hardwell, Tiësto, R3hab, Futuristic Polar Bears, és még sorolhatnám. A siker azonban nem jött azonnal. Mielőtt találkoztak, aktívan zenéltek, rengeteg munka volt a hátuk mögött. Karrierjük iskolapéldája annak, amit mindig tanácsolni szoktam, jól építkeznek, felkészültek, és végtelenül tudatos, amit csinálnak.
Hamar világossá vált számukra, hogy annak, amit képviselnek, Magyarországon nincs jövője, mindenki azt tanácsolta nekik, hogy semmiképpen se itthonra fókuszáljanak. Az első alkalom, amikor érezték, hogy valami beindult, akkor következett be, amikor W&W, azaz világ egyik legnagyobb trance duója, az Armada Mainstage alapítói, először nyomta a zenéjüket. Mindez azonban a megalakulásuk után 1-1,5 évvel történt! Előtte alig fektettek hangsúlyt a marketingre, inkább a szóló projektjeiken dolgoztak.
"Légy tisztában vele, hogy hiába találsz ki ma valamit, az azonnal nem fog beérni!"
A srácok zseniálisan és kiváló stratégiai érzékkel ápolták és ápolják a kapcsolatot a hasonló feltörekvő duókkal, valamint szóló projektekkel, külföldön. Mindenkivel érdemes jóban lenni, mert egy jó kapcsolattal meg lehet alapozni jövőbeli sikereket, közös munkákat. Ennek nyomán hamarosan elkezdtek létrejönni az első collab-ek. Akkoriban még a big room sokkal népszerűbb volt, és habár a fiúknak voltak a stíluson kívüli slágeresebb próbálkozásaik, a progresszív trance irányában többek között, de végig kitartottak a fő irányvonal mellett.
"Maradj hiteles, ne menj vakon a divatirányzatok után, tarts ki a saját stílusod mellett, mert abban tudsz igazán jó lenni, amit szeretsz és élvezel! Csakis a saját utadat járd, mert csak abban lehetsz kimagasló."
Amire kifejezetten nagy hangsúlyt kell fektetned a pályád elején, az a kapcsolatépítési rendszer. Minél több emberrel csinálj közös dolgokat, „nyaggatni” kell a nagy neveket és kiadókat, küldözgesd kitartóan a munkáidat! Fontos elsajátítani a türelem játék kezelését, kivárni a válaszokat, lehetőségeket. Nyugaton hosszabb és egészen más a procedúra, egy-egy e-mail válaszra akár heteket kell várni.
"A zeneiparban mindenkit cseszegetni kell! Minél magasabbra jutsz a piramison, annál elfoglaltabb vagy, a nagy nevek sokat utaznak, turnéznak. Légy tehát kitartó, küldj rendszeresen follow-up mail-eket! Lehet, hogy még meg is köszönik neked! Ne szégyenlősködj, menj bátran előre!"
A srácoknak tehát szívügyük volt, hogy a Mainstage-nél megjelenjenek. Az első sikeres release előtt azonban másfél év, 2-3 személyes találkozó és 15 elkészített dal kellett!
"Ezért fontos, hogy ne legyünk nagyon szerelmesek a saját projektünkbe!"
Az első sikerek után könnyen hiheted magad királynak. A feltörekvő zenészek között sokan azt hiszik, hogy óriási szupersztárok, sokan azonban az első látványos sikerek után nem tudják fenntartani az elvárt minőséget. Minél jobb vagy valamiben, annál jobban tudod, hogy milyen keveset tudsz, és minél ismertebb leszel annál szerényebbé válsz. Észnél kell lenni, mert pillanatok alatt visszakerülsz a start mezőre. A kulcsszó az alázat!
Egy nagyobb support, vagy megjelenés hatása a közösségi médiában annál nagyobb, minél nagyobb az adott név. Annyit azonban soha nem hoz, amennyit gondolnál! Egy poszt erejéig nagyon jó, de kezeld a helyén a dolgokat, és tudd, hogy nem hoz annyi követőt, amennyit remélsz!
Amennyire én látom, a SaberZ mostani sikerének kulcsa az, hogy egy olyan szűk stílusban maradtak, amit csak a nagyon lojális rajongók követnek. Egy szűk szférában terjeszkednek, mindennek nyomán egy jól kialakult törzsközönségük van. Mindez tíz és félezer igen aktív követőt eredményezett számukra a Facebook-on.
Nemrégiben a menedzsment is megtalálta őket. Fontos, hogy nem ők kerestek menedzsmentet, hanem kivárták, amíg olyan szintre jut a zenéjük, hogy szemet szúrt a szakmában olyan embereknek, akik számítanak és fantáziát látnak a munkájukban. Felépítettek egy erős brandet a stílusuk köré. Ugyanakkor ilyenkor kell igazán észnél lenni! Továbbra is nap, mint nap meg kell küzdeni a sikerért, hiszen nőnek az igények, bizonyítani kell, nagy a konkurencia!
Jövőbeni terveik között elsősorban bookingok és minőségi zenék szerepelnek. Ne feledjük, hogy mindezen sikerek előtt négy évet vártak ezekre az igazán fontos fellépésekre!
Végezetül lássuk, hogy a srácok példája nyomán mi is kell ahhoz, hogy egy napon akár te is eljuthass oda, ahol ez a tehetséges, feltörekvő, fiatal formáció tart!
-
Tudatosan és kitartóan képviseld a saját stílusodat, higgy benne, akkor is ha nem jönnek könnyen és gyorsan az első sikerek!
-
Fektess nagy hangsúlyt a networking-re, építs kapcsolatokat felfelé, de lefelé is!
-
Légy kitartó és türelmes, járd végig a szükséges lépcsőfokokat!
Erről a témáról a legújabb könyvemben is írtam, itt tudjátok megrendelni:
Rendelés:http://www.bankutidani.hu