Egyik nap ragadtam bele egy felmérésbe, ahol rengeteg felhasználót megkérdeztek, hogy mik azok a fő okok amiért leiratkoznak bizonyos oldalakról vagy csatornákról. Ennek a felmérésnek az eredményét szeretném nektek most prezentálni, és kicsit zenei részre konvertálni
I. off brand tartalom, azaz nem azt kapja amiért feliratkozott
Ez több fajta dolog is lehet a zenészek esetében. Első és legnyilvánvalóbb, hogy teljesen nem arról szól az oldala amiért feliratkozott, azaz nem a zenéről, nem maga a személyről hanem mondjuk egy random vicc és mém oldal lett belőle, és sosem arról van szó ami az előadóhoz kapcsolódna. Youtube esetén tipikus példa, hogy ha valaki egy főzőcsatornára iratkozott fel, akkor főzős videókat vár és nem telefon teszteket, így van ez a zenei résszel. Aki egy zenészt elkezd követni akkor főleg zenei tartalmat vár, ami kapcsolódik az előadóhoz vagy valami háttér érdekességet a személyről de nem mást. Extrém eset lehet, hogy éles stílusváltásnál ezért veszít az ember jó pár rajongót, akik a régi stílusunk miatt követtek, de az új vonal már nem igazán jön be neki
II. Ha elhanyagolod az oldalad, csatornád, ha valaki nem posztol rendszeresen
Érdemes általában, bizonyos tartalmakat visszatérő módon mindig ugyanarra a napra időzíteni, ahogyan pl. én is ezt csinálom a kedd esti videókkal, így a követőkben kialakul egy olyan érzés, mint régen a kedvenc sorozataival, hogy ha kedd akkor workshop, és várni fogják. Ha nagyon random módon, akár több hét kihagyással rakunk ki tartalmat az bizonytalanná teszi az online jelenlétünket. Ezt az algoritmusok sem értékelik a közösségi oldalon, ha nem vagyunk következetesek
III. Egyszerűen megváltozott az adott ember ízlése
Mindenkinek változik az ízlése, vagy érdeklődése az adott téma iránt. Lehet, hogy simán ráunt az adott zenei stílusra, lehet hogy baráti társaságot váltott ahol már más zenéket hallgatnak (ez főleg fiataloknál gyakori). Erről nem tehetünk igazából. A legnagyobb átjárás általában a divat stílusokban van, ott változik a leghamarabb a rajongói kör. Erre a jelenségre számos megoldás van, általában mindenkire személyre szabott taktika ami ezt kiküszöböli Valahol ez a természetes közönség cserélődés meg teljesen normális
IV. Kattintás vadász tartalom
Főleg videókra és cikkekre jellemző, de mivel egyre több zenész foglalkozik tartalom gyártással ezért mindenképpen megemlíteném ezt az okot is. Sok ember csalódott, hogy csak egy nagyon figyelemfelkeltő hirdetésre, vagy szalagcímre kattintanak és valójában semmilyen értékes tartalom nincs a cím mögött.
V. Negativitást, panaszkodás, gyűlölet keltés
Senki nem szereti a savanyú, panaszkodó, negatív embereket. Éppen ezért az emberek sem fogják értékelni ha túl sokat panaszkodik, mártírkodik vagy politizál az oldalukon. A klasszikus tabu témákat mint politika, vallás, nemi hovatartozás és társait amúgy is érdemes kerülni, de érdemes nem traktálni az embereket azzal, ha bántja valami az igazságérzetünket, mert ez csak úgy fog lejönni a követőknek, hogy panaszkodunk és nem fog inkább követni, panaszkodnak bizonyára eleget mindenki környezetében.
VI. Túl sok nyereményjáték
Ingyen ajándék, nyereményjátékok túlzásba vitele túl sok olyan embert vonzhat be aki csak a nyereményért utazik, így később biztosan leiratkozik ha már vége lesz a sorsolásnak.
VII. Túl sok reklám
Az emberek látnak elég reklámot, lassan már mindenki banner vak. Nem egy hirdető oszlopot szeretnének nézni, hanem érdekes és értékes tartalomra vágynak. Próbáljuk megtalálni az egészséges egyensúlyt a tartalom vs reklámok között (saját zene túlzott posztolása is reklám a zenészesek esetében) próbáljuk okosan elrejteni ezeket. Extrém példa, amikor valaki túlságosan sok szponzort engedd be az oldalára, és a fogfehérítőtől kezdve a hónalj dezodorig minden feltűnik egy zenész oldalán, ami nem feltétlenül kapcsolódik az én márkához és inkább ellenszenvet szül.